torsdag, december 3

Mammas puckon

Jaha, då var det dags igen. Jag menar att ännu en kväll så visas ett riktigt miffoprogram....Mammas pojkar, vem kan komma på något så korkat??? Jag kan inte förstå att det finns någon som vill kasta bort sitt liv genom att följa någonting så miffat. Intelligensnivån på aktörerna kan jag inte bedöma - men visst är det väl så att alla hästar inte är på rätt plats?????

Det finns dock en positiv sak med programmet. En sådan här kväll får Tage och jag fritt spelrum i hela huset, förutom framför TV:n förstås. Veckan rasar på - men en sak är kvar att lösa, nämligen middagen i morgon kväll. Vad som kommer att serveras är ännu oklart men jag har ju 20 timmar på mig att lösa problemet. Det där med maten är ju inte helt lätt.

I dag träffade jag en gammal kompis, Adam. Vi hade en hel del att diskutera och kommentera men jag fick ett bra tips. Nu kan man visst beställa en "kasse" med råvaror samt färdiga recept för hela familjen. Mat för en vecka kostar 875 kr. Inte för jag vet vad företaget heter men det var någonting med hemfrid eller matfrid. Skit samma.........det kanske är ett bekvämt upplägg men inte verkar det vara särskilt roligt. Nä, inte ska någon annan bestämma vad vi ska ha på middagsbordet.