torsdag, december 10

Lurar i öronen

Då var det dags för julbord igen - men inte för mig utan för hustrun......Jag tror nog hon får göra rätt för varenda köttbulle. Dagen skulle visst gå i sportens tecken.....curling. Jag har aldrig blivit utsatt för denna tvivelaktiga sport. Skulle jag gå förbi tv:n när det visas curling finns det två saker man kan göra. Öka farten och gå därifrån eller rycka ur antennsladden.

Den här helgen går i julkorvens tecken.........den är nog sjuttonde året i rad som de produceras lokal julkorv, numera även kallad Eningbölekorven.........

I dag på löprundan i Örsaspåret lyckades jag skrämma skiten ur en motionär som lyssnande på sin mp3-spelare. På ett ställe i spåret var lyset ur funktion, vilket gjorde att min skugga blev extra tydlig. När jag kom upp jämsides med motionären, vi kan kalla honom för Olof, blev han minst sagt skiträdd. Han både skrek och hoppade högt........så kan det gå om man har lurar i öronen.