söndag, december 20

Första granen på plats

I dag har det julstädats och fint blev det. Elinor har sin egna gran på plats. Den passade utmärkt i hennes rum. Nu återstår bara att plocka på allt tingeltangel men det får hon göra själv.

Det blev en löprunda i dag också. Örsaspåret var inte att tänka på, dels för att det är för mycket snö och, dels för att jag inte vill riskera bli attackerad av någon halvgalen skidåkare. Av någon anledning tror skidåkarna att spåret BARA är till för skidåkning så fort marken blir lite vit. Det borde väl inte vara några problem att dela på banan men det verkar vara svårt att förstå för en del.

I stället valde jag att springa längs Björnomevägen och det går ju minst lika bra, den är ju inte särskilt trafikerad. I dag tog jag mig nästan ända fram till Säva innan jag vände och sprang samma väg tillbaka.